Niegdyś reklama w radio była doskonałym sposobem na to, aby wypromować swoje przedsiębiorstwo. Dziś natomiast pojawia się pytanie, czy wciąż ma ona rację bytu? Obecnie większość firm stawia na reklamę internetową, co w dobie powszechnej globalizacji jest całkowicie zrozumiałe. Z drugiej strony warto zastanowić się, ile osób na co dzień słucha radio i czy przez lata coś się w tej materii zmieniło? W praktyce radio towarzyszy nam, gdy jedziemy samochodem, w sklepie, a nawet w pracy. Często włączamy je w telefonie, gdy utwory z naszej playlisty znamy już na pamięć. Dlatego też reklama w radio w dalszym ciągu wydaje się być dobrym rozwiązaniem, które pozwala trafić do potencjalnych klientów. Zwróćmy jednak uwagę na to, w jakim dokładnie radio warto się promować. Reklama w radio lokalnym to doskonałe rozwiązanie dla mniejszych firm, działających jedynie na danym obszarze. Tymczasem reklama w radio ogólnopolskim będzie dobrym sposobem na promocję firmy, która działa przynajmniej na skalę krajową. Pamiętajmy przy tym, że sama treść reklamy musi być przekonująca, zwięzła i wartościowa dla słuchacza. Operujemy tutaj tylko słowem, ewentualnie tonem głosu, nie mamy natomiast do dyspozycji obrazu, w przeciwieństwie do reklamy telewizyjnej. Nie jest tajemnicą, że taka forma promocji wiąże się z koniecznością poniesienia wysokich kosztów, jednak może okazać się doskonałym uzupełnieniem reklamy internetowej. Dotyczy to zwłaszcza firm, które swoje produkty lub usługi kierują do osób dorosłych bądź seniorów, gdyż to te grupy wiekowe najczęściej słuchają radio, w przeciwieństwie do nastolatków.
