Podstawy pozycjonowania sklepu PrestaShop, o które warto zadbać, aby stać się liderem sieci!

Współcześnie założenie sklepu internetowego jest łatwizną, tym co jest prawdziwym wyzwaniem jest jego rozpoznawalność wśród klientów. Z uwagi na liczną konkurencję na rynku oraz wysokie wymagania konsumentów, musimy wdrożyć do swojej strategii techniki związane z optymalizacją SEO (Search Engine Optimization). Na czym polega pozycjonowanie sklepu prestashop oraz na jakie korzyści możemy liczyć?

Czym jest PrestaShop?

Jest to darmowa platforma pozwalająca stworzyć i zarządzać sklepem internetowym. Opiera się na oprogramowaniu Open Software License, co umożliwia dostęp do spersonalizowanej optymalizacji. PrestaShop pozwala zarządzać całym serwisem w różnych wersjach językowych, płatnościami, wysyłkami, obsługuje kanały RSS, newsletter, ułatwia proces księgowości i magazynowania, a przede wszystkim jest SEO-friendly. Miejsce to jest dedykowane w szczególności małym i średnim firmom.

Podstawowa check lista SEO

Pozycjonowanie sklepu PrestaShop to niezwykle ważna strategia, która umożliwia zdobycie popularności w sieci i pozyskanie nowych klientów. Aby jednak osiągnąć najlepsze efekty, trzeba przestrzegać kilku istotnych zasad i wdrożyć odpowiednie techniki optymalizacyjne. Oto niektóre z nich:

  • słowa kluczowe – wykorzystanie odpowiednich fraz to doskonały sposób na dotarcie do grupy docelowych odbiorców i osiągnięcie wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania. Terminy powiązane z branżą dodatkowo wspierają rozwój popularności marki, dlatego warto poświęcić trochę czasu na dobór tych właściwych;
  • treść – optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek to nic innego jak tworzenie wartościowych wpisów, które zachęcą użytkowników do zakupu produktów czy usług. Istotne jest wówczas uwzględnienie potrzeb i preferencji odbiorców, co wpływa na ich zaangażowanie, a więc również wyniki sprzedażowe;
  • metadane – dbałość o elementy, takie jak tagi tytułu, meta description, adresy URL czy pliki robots.txt umożliwia lepsze indeksowanie witryny przez boty Google, co sprawia, że pozycjonowanie IdoSell przynosi jeszcze lepsze efekty.

Korzyści z pozycjonowania 

Pozycjonowanie sklepów PrestaShop postawiło sobie za cel osiągnięcie wysokiej pozycji w SERP. Dlaczego jest to jednak tak ważne? Im lepszą widoczność uzyskuje witryna w wyszukiwarce, tym więcej klientów trafia do sklepu. Optymalizacja treści zwiększa ponadto zaangażowanie użytkowników, co prowadzi do lepszych wyników sprzedażowych. Pozycjonowanie sklepów PrestaShop jest zatem strategią, która powinna być wykorzystywana przez każdą współczesną markę.

Wnioski

Chociaż prym pośród CMS-ów w Polsce wciąż wiedzie WooCommerce od WordPress, to PrestaShop jest świetną alternatywą dla mniejszych i średnich biznesów. Całość platformy jest przyjazna optymalizacji, a dodatkowo pozwala na łatwą nawigację po stronie, wysoką wydajność, dostosowanie do urządzeń mobilnych, liczne dodatki, darmowe szablony, sprawdzi się nawet w przypadku platform multistore. Nie czekaj więc, załóż swój sklep i buduj jego fundamenty za pomocą SEO.

Related Posts