Pozycjonowanie wizytówek Google – co warto wiedzieć?

Wizytówka Google Moja Firma jest dostępna dla wszystkich podmiotów, które posiadają fizyczną lokalizację, a dodatkowo stawiają na promocję w sieci. Jeśli więc zależy Ci na wspieraniu swojego lokalnego biznesu pod kątem mieszkańców i przyjezdnych, stwórz swoją wirtualną wizytówkę. Musisz jednak pamiętać, że konieczne jest pozycjonowanie wizytówki Google, aby była ona widoczna dla potencjalnych klientów.

Konfiguracja wizytówki

Pierwszym krokiem jest przejście procesu rejestracji i weryfikacji danych umieszczonych w wizytówce. Mowa tutaj o nazwie firmy, adresie, danych kontaktowych czy kategorii opisującej charakter działalności. Jest to jednak szczególnie ważne pod kątem możliwości rozpoczęcia pozycjonowania wizytówki Google. To podstawa marketingu cyfrowego w XXI wieku. Pamiętaj, że każdy z tych elementów możesz edytować w dowolnym momencie, jeśli zajdzie się potrzeba aktualizacji. Google szczególnie zwraca na to uwagę pod kątem oceny E-A-T.

Korzyści z posiadania wizytówki

  • jest w pełni darmowa,
  • zwiększa szanse na zdobycie nowych klientów,
  • ułatwia kontakt,
  • pomaga zlokalizować firmę stacjonarnie,
  • stanowi wsparcie dla zbudowania pozytywnego wizerunku,
  • zwiększa klikalność.

 

Czy wiesz, że niemal 50% wszystkich zapytań z sieci dotyczy lokalny firm i sklepów? Wizytówka Google wpływa więc na decyzję zakupową. 1 na 3 klientów poszukuje informacji w sieci, zanim wybierze się do lokalu. Zadbaj więc o odpowiednią komunikację i dostęp do informacji. Wizytówka może poprawić Twoją konwersję nawet o 25%.

Pozycjonowanie wizytówek Google – najważniejsze elementy w pigułce

  1. Dane

Pamiętaj, że znajdujące się w wizytówce dane muszą być aktualne. Im jest ich więcej, tym lepiej. Mają one wpływ na pierwsze wrażenie klienta. Jeśli użytkownik nie znajdzie szybko tego, czego potrzebuje, wybierze inne miejsce.

     2. Opis 

Jest to element treści, który łatwo pozycjonować za pomocą słów kluczowych oraz oryginalnych, autorskich materiałów. Chociaż masz do dyspozycji 750 znaków, tylko 250 od razu wyświetla się użytkownikom.

    3. Atrybuty

Są one dodatkowymi atutami, które wyróżniają Twoją działalność na tle konkurencji, to odznaczenia, takie jak: specjalne udogodnienia, miejsca parkingowe, dostępność dla dzieci i osób niepełnosprawnych. Mogą je dodawać również użytkownicy sieci, musisz je jednak sprawdzać

    4. Zdjęcia

Materiał wizualny zawsze przemawia bardziej. Warto zadbać o wysoką jakość zdjęć, które pokażą klientowi Twoją działalność i urozmaicą opisy oferty. Najpierw kupują oczy!

    5. Opinie 

Z ich pomocą możesz poprawić konwersję o ponad 250%, są one także czynnikiem rankingowym dla Google. Dodatkowo wpływają pozytywnie na wrażenia użytkowników, którzy dostają sprawdzone informacje.

Pozycjonowanie wizytówki Google nie jest krótkim procesem, zwłaszcza jeśli zależy Ci na budowaniu długotrwałej rozpoznawalności. Jednak największą zaletą własnej wizytówki jest elastyczność oraz możliwość połączenia z innymi usługami Google, takimi jak mapy. Dzięki wyszukiwaniu geolokalizacyjnemu masz większe szanse na sukces.

Related Posts